IAB MIXX Awards rozdane! najlepsze digitalowe kampanie reklamowe
Posted on: Listopad 28, 2019, by : Michał

Tak zwycięża się w digitalu. Nagrody IAB MIXX Awards rozdane!

Już po raz trzynasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB MIXX Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe. 27 listopada podczas uroczystej gali zorganizowanej przez IAB Polska poznaliśmy zwycięzców. Najlepszą kampanią okazał się projekt „Jak TO robić” przygotowany przez Abstra dla firmy Durex, który zdobył nagrodę BEST IN SHOW. Przyznano także 3 złote statuetki
dla kampanii: „Ekstraklasa Games” w kategorii Games & eSport, „Jak TO robić?” w kategorii Content Marketing oraz „NIE JEM” w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR.

Najczęściej nagradzanymi kampaniami w konkursie IAB MIXX Awards 2019 były: „A co gdyby…?”
dla marki OLX oraz „Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni” dla IKEA. Zdobyły one po cztery statuetki.

Tegoroczne obrady członków jury MIXX Awards to trzy dni intensywnych i burzliwych dyskusji. Przy niektórych kategoriach nie mieliśmy wątpliwości co do wyboru zwycięzcy, w innych zajęło nam to trochę więcej czasu ze względu na wyrównany, wysoki poziom zgłoszonych kampanii. Zdecydowanie
w tym roku wyróżnia się nowo powstała kategoria content marketingu, w której mieliśmy najwięcej zgłoszeń. Finalnie postanowiliśmy nagrodzić złotą statuetką trzy kampanie, które według nas wyznaczają trendy w branży. Cieszy nas, że z roku na rok poprzeczka konkursu IAB MIXX jest coraz wyżej i że biorą w nim udział również małe agencje, które robią fantastyczne rzeczy dysponując mniejszymi budżetami.
– komentuje Anna Iller, Przewodnicząca Jury MIXX Awards, Branded Content Manager Allegro.

O nagrody IAB MIXX Awards walczyły w tym roku 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie
56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.

– Dzięki konkursowi IAB MIXX Awards widzimy jak błyskawicznie rozwija się reklama cyfrowa w Polsce. Kampanie, które jeszcze 2-3 lata temu wydawały się niezwykle nowatorskie i nieszablonowe, teraz są pewnym standardem w branży. Firmy widzą, że dzięki internetowi zyskują narzędzia, jakich nie ma w innych mediach. Digital stał się już mainstreamowym rozwiązaniem, który napędza polski rynek reklamy, a granice między offline i online powoli się zacierają. – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska – Dla nas, jako organizatorów, ważne jest, że w konkursie IAB MIXX Awards pojawiają się nowe kategorie, które okazują się strzałem w dziesiątkę, co potwierdza liczba zgłoszeń
i jakość kampanii.

Nagrody za dokonania

Podczas tegorocznych IAB MIXX Awards przyznano także pięć nagród specjalnych za dokonania. Agencją Roku zostało Saatchi & Saatchi IS, Domem Mediowym Roku – OMD, natomiast Reklamodawcą Roku – BNP Paribas. Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak (Executive Creative Director i partner w VMLY&R Poland), a Prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.

– Nagrody za dokonania przyznajemy osobom i firmom za działania, które stanowią drogowskaz
dla branży oraz podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego. W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę specjalną za całokształt dokonań Prezesowi Grupy WP Jackowi Świderskiemu. Nagroda jest uhonorowaniem Jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług dla branży interaktywnej. –
tłumaczyWłodzimierz Schmidt – Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak. Doceniliśmy jego pracę m.in. przy kampanii „Ostatni Twój Weekend”, która jest jednym
z najwybitniejszych projektów marketingowych ostatnich 12 miesięcy.

Pełna lista nagrodzonych kampanii w IAB MIXX Awards 2019 (kolejność kategorii jest alfabetyczna)

Nagroda Kampania Klient / marka Zgłaszający
BEST USE OF SOCIAL MEDIA
SREBRO 2 for U Fajnie Się Składa McDonald’s Polska         / 2 for U OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
SREBRO A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci OLX Grupa OLX , 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
BRĄZ Dobry głos dla firm ING Bank Śląski GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
wyróżnienie Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni IKEA Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
BRAND AWARENESS AND POSITIONING
SREBRO A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci OLX Grupa OLX, 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
SREBRO Dlaczego nie ma kobiet na banknotach BNP Paribas Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More
BRĄZ Ostatni Twój Weekend Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films
BRĄZ Podlaskie. Zasil się naturą Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna / Podlaskie Travel White Bits
COMMERCE
SREBRO Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital Leroy Merlin METS, AdRetail (Grupa Interia.pl)
BRĄZ SKODA Sales Online SKODA Polska PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine
wyróżnienie Jak razem daliśmy radę, czyli agile’owe podejście do zakupu mediów dla Castorama Castorama Mindshare Polska
wyróżnienie Twój terminal za darmo na Bezgotowki.pl Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService / bezgotowki.pl Ecselis (Havas Media Group), Havas Media (Havas Media Group), kalicinscy.com
CONTENT MARKETING
ZŁOTO Jak TO Robić? Reckitt Benckiser            / Durex Abstra
SREBRO A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci OLX Grupa OLX, 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
SREBRO Ostatni Twój Weekend Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films
BRĄZ Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni IKEA Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
CROSS-MEDIA INTEGRATION
SREBRO Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni IKEA Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
BRĄZ Nowa Bovska Fabia SKODA Polska / SKODA Fabia Isobar Polska, PHD
wyróżnienie Doceniaj, nie oceniaj BNP Paribas Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View
wyróżnienie Drwal – Lepsza Strona Zimy McDonald’s Polska / Burger Drwala OMD, DDB Warszawa, McDonald’s
DATA DRIVEN & PRECISION MARKETING
BRĄZ MINI mi pasuje MINI / BMW Group Polska Mediaplus, SalesTube, Change Serviceplan
BRĄZ Orange FTTH Warsaw Boost SuperGeo Orange Polska / Orange Światłowód Initiative, Hybrid Adtech, Reprise
wyróżnienie Mars: Psy vs. Koty Mars / Pedigree
i Whiskas
MediaCom, BBDO
wyróżnienie odLOTowy wzrost w e-commerce – sprzedaż biletów lotniczych na lot.com 2018 r. PLL LOT Ecselis (Havas Media Group), Fullsix Media (Havas Media Group), Cube Group, Value Media
DIGITAL EXPERIENCE
SREBRO 2 for U Fajnie Się Składa McDonald’s Polska
/ 2 for U
OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
SREBRO Huawei Facing Emotions Huawei / Huawei Mate 20 Pro Digitas
BRĄZ 2 for U Stories McDonald’s Polska
/ 2 for U
Isobar Polska, DDB Warszawa, OMD
wyróżnienie A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci OLX Grupa OLX, 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
wyróżnienie Daj się połączyć Grupa Maspex Wadowice / Tymbark Brainbox, Starcom, Tymbark  
GAMES & ESPORT
ZŁOTO Ekstraklasa Games Ekstraklasa Lagardere Sports Poland, Gameset
BRĄZ Monte Snack Team Zott / Monte GoldenSubmarine, GetHero, Carat
wyróżnienie 5 męskich rzeczy, które możesz zrobić podczas przerwy Procter & Gamble / Old Spice MediaCom, Fantasy Expo
INNOVATION & SMART SOLUTION
SREBRO Huawei Facing Emotions Huawei / Huawei Mate 20 Pro Digitas
BRĄZ 2 for U Fajnie Się Składa McDonald’s Polska
/ 2 for U
OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
BRĄZ Asystent głosowy TOK FM – innowacyjny kanał dostępu do treści audio Grupa Radiowa Agory
/ Radio TOK FM
Spark Foundry, LiquidThread
BRĄZ Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital Leroy Merlin METS, AdRetail (Grupa Interia.pl)
BRĄZ Nowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra. Daimler / Mercedes-Benz OMD, YOC
LAUNCH
wyróżnienie BLIK BLIK przelew na telefon w mig Polski Standard Płatności / BLIK Change Serviceplan, Spark Foundry
wyróżnienie Doritos – for the bold Frito Lay Poland
/ Doritos
VMLY&R Poland, Media Direction OMD
LIMITED BUDGET
SREBRO Inna historia, taki sam hejt Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN / „Obcy w domu. Wokół Marca ’68” Saatchi & Saatchi IS
BRĄZ Decathlon Carbon Challenge Decathlon / B’TWIN MullenLowe MediaHub, Opus B
BRĄZ Nakarm Psa z OLX OLX Grupa OLX
BRĄZ Polska na Times Square naTemat.pl Glob360
OFFLINE DIGITIZING
SREBRO Ostatni Twój Weekend Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films
 BRĄZ Polska na Times Square naTemat.pl Glob360
wyróżnienie Mobile Proximity Marketing dla BP czyli jak przekuć niewielki budżet w wielki sukces BP / BP Myjnie Mindshare Polska, BP, Koala Metrics
wyróżnienie SKODA Wirtualny Salon i Sales Online SKODA Polska PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine
ONLINE MARKETING WITH INFLUENCER
 SREBRO Jak TO Robić? Reckitt Benckiser  
/ Durex
Abstra
 BRĄZ Pierwszy podwójny teledysk w Polsce: Mirinda Mix-it PepsiCo Poland     
/ Mirinda
Digital Kingdom, Media Direction OMD
BRĄZ Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni IKEA Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Hash.fm, Martin Stankiewicz
PERFORMANCE MARKETING
SREBRO BMW. Dodaj do ulubionych. BMW Group Polska Change Serviceplan, Initiative, Reprise
BRĄZ Twoja firma z Tax Care Tax Care Resolution
wyróżnienie SEO 360 stopni dla EXPANDER Expander SEOgroup Interactive
UX
SREBRO BLIK Ready Polski Standard Płatności / BLIK Change Serviceplan, Spark Foundry
BRĄZ Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVita Nutricia / BoboVita Nutricia, SYZYGY, K2 Precise
PUBLIC SERVICE, NON-PROFIT CAMPAIGN & CSR
ZŁOTO NIE JEM Podzielmy się Labcon, Value Media, Media Ready, SAR, SalesTube
BEST IN SHOW
Jak TO Robić? Reckitt Benckiser / Durex Abstra

Uroczystej gali rozdania nagród IAB MIXX Awards towarzyszyła IAB MIXX Conference, podczas której twórcy zaprezentowali case studies kilkunastu z nominowanych do nagród kampanii.

 Więcej informacji: www.mixx-awards.pl

Wydarzenie jest co roku organizowane przez IAB Polska.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne.

Sponsorzy główni: Wirtualna Polska, Orange, mediaPPG

Sponsorzy kategorii: AdPrime, Agencja Reklamowa WUNDERTEAM, Fantasy Expo, Grupa OLX, Grupa Sarigato, INIS, mediaPPG, Orange, Socialyse, Wirtualna Polska

Patroni medialni: Gazeta.pl, Interaktywnie.com, Interia, Marketer Plus, Marketing przy kawie, Media & Marketing Polska, My Company, Magazyn Online Marketing, NaTemat, NowyMarketing, Social Press, Wirtualna Polska

Współpraca: Newspoint, Havas Media Group, VMLY&R

Oficjalny audytor: PwC